[O1] NOTLAUF - LOG DYNAMICZNY - DOKAŁDNA przyczyna Notlauf ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krispear
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] NOTLAUF - LOG DYNAMICZNY - DOKAŁDNA przyczyna Notlauf ?

    Zamieszczone przez liroyek
    może to ktos potwierdzić lub zdementować np ze kolo miał za mało powietrza itp
    potwierdzam, że opona się ugina na zakręcie

    ten filmik nie pozwala wyciągnąć żadnych wniosków na temat zachowania superba na zakręcie, dla mnie w ogóle nie pozwala wyciągnąć wniosków bo nie rozumiem co mówi pan, może oprócz tego, że superb wygląda na za małe auto dla niego
  • konradw9
    Drive
    • 2009
    • 68
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] NOTLAUF - LOG DYNAMICZNY - DOKAŁDNA przyczyna Notlauf ?

    Witam.

    NOTLAUF - Problem znany jak świat z tego co się zaczytałem /sporo ponad trzy godzinki /

    ...zmierzam do Tego czy można ustalić DOKŁADNĄ - OSTATECZNĄ PRZYCZYNĘ Notlauf - tak by nie wydawać kasy przy metodzie "prób i błędów"

    Zacytuję kolegę bradley `a:

    " Na notlaufa moze miec wplyw jeszcze parenascie innych rzeczy, niestety ku mojemu zdzwieniu nie ma na to wplywu faza ksiezyca i uklad planet w układzie słonecznym

    Zrób loga dynamicznego"

    Czyli Co ???

    Zrobię LOGA DYNAMICZNEGO - tu pytanie o to co to dokładnie jest ten log dynamiczny ? Kabelek mam. Błędy sprawdziłem:

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 012 F
    Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3331
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 31480
    TMBCG41U922611783 SKZ7Z0A1268227
    1 Fault Found:
    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A


    błąd - 17965 - notlauf

    OK`ej

    ale teraz:

    Czy jest to ??? ...jak czytam na kolejnych postach:

    - czujnik tmp cieczy chłodzącej ???
    - przepływomierz ????
    - N75 ???? - chyba najczęstszy przypadek
    - łopatki turbiny ???
    - itd ???

    Nie chcę - jak zaznaczyłem wywalać pieniędzy w błoto.

    Czy może opis pod numerem błędu oznacza DOKŁADNIE TO CO JEST POPSUTE ???

    >>>> P1557 - 35-10 - - - Intermittent

    > Czy to jest ten cały LOG DYNAMICZNY - można jednoznacznie po tym stwierdzić że jest to właśnie - ta dana rzecz - jedna - konkretna ???

    /staram się nie powielać tematu - tylko zadaję pytanie czy istnieje możliwość sprawdzenia VAG`iem - KONKRETNEJ - OSTATECZNEJ przyczyny - NOLAUF`a ???

    I czy z tego kodu można go wyczytać ??? Prosił bym przy okazji jeśli można:

    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-10 - - - Intermittent

    Pozdro

    [ Dodano: Nie 17 Sty, 10 01:01 ]
    __________________________________________________ _______________________
    __________________________________________________ _______________________

    Jeszcze trochę poczytałem i znalazłem link(na naszym forum oczywiście):

    Strona miłośników Volkswagena Passata. Znajdziesz tutaj aktualne nowości ze świata motoryzacji, dane techniczne, porady


    Koleś ma taki sam błąd jak u mnie:

    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-10 - - - Intermittent


    Pisze że wymienił zawór N75 - i nic !!
    Dalej nic nie pisze - tylko zabiera się za czyszczenie turba


    Czy - to by była ostateczna diagnoza ? - czy trochę przesadził ?

    Może to jednak coś innego... ??? /np.: złe ciśnienie w oponach żartuję oczywiście - z tego przerażenia

    Jak możecie to napiszcie coś mądrego...
    konradw9

    Komentarz

    • Arek
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 3143

      #3
      konradw9, mnie też dorwał ten błąd ,łopatki turbiny raczej nie są tu winne bo ja u siebie jestem po czyszczeniu i dalej mam ten błąd .Wymieniłem N75 jakieś 2kkm temu,mozliwe że znowu poleciał ale dopiero w przyszłym tygodniu będziemy działać dalej to dam znać w temacie co zrobione i czy pomogło.
      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

      Komentarz

      • jelinskiartur
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 296
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

        #4
        W AGR łopatki turbiny ? :? Z tego co czytałem to albo sztanga od turbo albo N75...ja przynajmniej na to bym stawiał.
        Bóg stworzył kobietę-piwo to wynagrodzenie za tą pomyłkę.
        Skoda Octavia Combi 2001 AGR
        Skoda Superb 2004 AWX
        Skoda Octavia Combi RS 2010 CCZA

        Komentarz

        • Arek
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 3143

          #5
          heh... nie doczytałem w profilu ops:
          -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

          Komentarz

          • konradw9
            Drive
            • 2009
            • 68
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Czyli morał z tego taki, że - NIE DA SIĘ - OSTATECZNIE I KONKRETNIE - VAG`iem sprawdzić CO DOKŁADNIE jest przyczyną NOTLAUF

            To tak już bardziej z ciekawości. Co to jest ten "log dynamiczny" ?

            Dzięki Arek za odpis. Na razie nic nie będę robił. Jeśli piszesz, że będziesz działał dalej to czekam na porady.

            Pozdro
            konradw9

            Komentarz

            • Arek
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 3143

              #7
              Zamieszczone przez konradw9
              Dzięki Arek za odpis. Na razie nic nie będę robił. Jeśli piszesz, że będziesz działał dalej to czekam na porady.
              spoko
              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

              Komentarz

              • Misi3k1
                Classic
                • 2009
                • 9

                #8
                Mialem ten sam problem pomoglo wymiana sztangi.

                Komentarz

                • djquest
                  Drive
                  • 2009
                  • 40

                  #9
                  U mnie w ASV pomogło rozruszanie sztangi. Błędu nie wywala ale czasami jest jakieś dziwne syczenie w okolicach filtra powietrza przy spadku obrotów. Poza tym wszystko ok.

                  Komentarz

                  • konradw9
                    Drive
                    • 2009
                    • 68
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Aruś - przeczytaj sobie to:



                    siędzę nad tematem juz sporo i duuuużo się naczytałem - to juz kolejna ofiara NOTLAUF`a którego powodem był...


                    ... PRZEPŁYWOMIERZ !!

                    / co to jest ta sztanga turba ? ...ma ktoś może jakiś schemat turbiny - rozrysowany na części pierwsze... Chętnie bym, sobie oglądnął.
                    konradw9

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Zamieszczone przez konradw9
                      NIE DA SIĘ - OSTATECZNIE I KONKRETNIE - VAG`iem sprawdzić CO DOKŁADNIE jest przyczyną NOTLAUF
                      Vag to nie krysztalowa kula, ktora powie "wymien to i to". Wyniki trzeba analizowac i interpretowac.
                      A co do postawionego pytania:
                      Diagnostyka Silnika - Wskazania bloków wartości mierzonych – Dane dla poszczególnych silników VAG-COM (HEX-CAN)-USB Silnik [01] [08 Measuring Block] Grupa [...] Warunki sprawdzania: • Temperatura płynu chłodzącego - minimum 80°C. • Wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne jak np. radio, ogrz...

                      Kod:
                      (temp 90°C > pojazd się toczy > 3 bieg i pedał gazu do oporu > odczyt przy 3000/min)
                      LOG zapsujemy od 1500-3500/min - wstawiamy go do Exela.
                      Zamieszczone przez konradw9
                      17965
                      Przeladowanie w stalej geometrii zdaza sie bardzo rzadko. A jak sie otym dowiedziec? Wlasnie robiac loga dynamicznego grupy 11.
                      Wiec robisz 11tke, a potem laczysz wezyk od gruszki turbo z wezykiem od zaworu wastegate pomijajac zawor n75 (w octavii ponoc wszystkie wezyki sa czarne, wiec jest trudniej sie odnalazec, wezyki te przylaczane sa do n75) i ponownie logujesz grupe 11.
                      Jesli dalej bedzie przeladowanie to zawor wastegate stoi w miejscu i trzeba go rozruszac. A jak bedzie ok to prawdopodobnie n75, badz nieszczelne wezyki. Wezyki wymieniesz za grosze (a profilaktyka i tak jest wskazana bo guma po jakims czasie parcieje), a n75 zawsze mozna od kogos pozyczyc na probe.
                      Testy te nie kosztuja nic (oprocz paliwa) a zrobi je kazdy srednio ogarniety technicznie czlowiek.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • mobi65
                        Rider
                        • 2009
                        • 291

                        #12
                        Zamieszczone przez Arek
                        konradw9, mnie też dorwał ten błąd ,łopatki turbiny raczej nie są tu winne bo ja u siebie jestem po czyszczeniu i dalej mam ten błąd .Wymieniłem N75 jakieś 2kkm temu,mozliwe że znowu poleciał ale dopiero w przyszłym tygodniu będziemy działać dalej to dam znać w temacie co zrobione i czy pomogło.
                        zamien zaworek n75 z zaworkiem od egr n18 ,sprawdz tez dolot czy czasem on nie domaga oraz wezyki idace odzaworkow, ostatecznie tez gruszke przy turbo czy ciezko nie chodzi ewentualnie popryskaj wd 40 po ciegle i rozruszaj

                        Komentarz

                        • konradw9
                          Drive
                          • 2009
                          • 68
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          o o o ...zaczynają się konkrety a już muszę uciekać /kolejne parę godzin przed monitorem, ale na szczęście z ciekawości więc nie męczy tak bardzo /

                          - dzięki Bradley za odpis - zagłębię się w temacie i na pewno się odezwę...

                          Pozdrawiam
                          konradw9

                          Komentarz

                          • Arek
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 3143

                            #14
                            konradw9, może warto spróbować z przepływomierzem ale wole zostawić to mechanikowi niech szuka.
                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                            Komentarz

                            • niedzwiedz11
                              Drive
                              • 2008
                              • 56

                              #15
                              u mnie też notlauf-skutek śniegów i"dziadkowatej" jazdy...zeszłej zimy było to samo. sztanga od turbiny się zastała. narazie pomogło wd i rozruszanie ręczne sztangi. teraz dopóki będzie ślisko raz w tygodniu ręcznie będę ruszał dzwignią... przetrwać zimę a później but w podłoge i do przodu :szeroki_usmiech :-)

                              Komentarz

                              • djquest
                                Drive
                                • 2009
                                • 40

                                #16
                                Jak pisałem wyżej pomogło rozruszanie sztangi. Problem w tym, że coś znowu jest nie tak. Co prawda 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                P1557 - 35-10 - - - Intermittent
                                nie wyskakuje już tak często ale jednak się pojawia. Proszę o analizę logów Log (0 - 003,008,011).

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  djquest, gaz masz wcisnac do deski przy 1500 obr/min a nie zaczac wciskac go przy 2000 i przycisnac do konca przy 2600 Wiec logi do poprawy.
                                  Na przeplywomierz nie ma co patrzec bo nie masz odpowiedniego cisnienia doladowania. Moze zaluzje sie przyciely w pozycji "otwarte".
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • djquest
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 40

                                    #18
                                    OK wkrótce wrzucę nowe

                                    Komentarz

                                    • konradw9
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 68
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Czyli co? Można przypuszczać, że NOTLAUF może być powodem "anemicznej jazdy" - tak jak zaznaczył to >>Niedziwedz11<<

                                      No niby ostatnio warunki nie pozwalają na szybszą jazdę... Tylko, że ja zawsze zmieniam biegi przy ok 2000 - to by miało być źle...?


                                      No i ad tego "rozruszania sztangi" - na czym to dokładnie polega ? można to zrobić z zewnątrz po otwarciu maski?

                                      Ma ktoś schemat turbiny ?

                                      [ Dodano: Wto 19 Sty, 10 11:35 ]
                                      __________________________________________________ ______________________
                                      __________________________________________________ ______________________

                                      ach na innej stronie >> Ufo << pisze:

                                      '' ściągnij kostkę/złączkę z przepływomierza, bardzo proste. jeśli stwierdzisz, że masz
                                      jeszcze mniej mocy to może być w 99% przepływomierz. z tego co wiem to VAG nie
                                      pokazuje błędu przepływomierza, ale może się mylę ''

                                      Czy to byłby DOBRY TEST...? Zrobiłem tak wczoraj i wielce nie odczułem utraty mocy - może trochę.

                                      Ale czy można to w ten sposób sprawdzić...
                                      konradw9

                                      Komentarz

                                      • rogoz
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 397

                                        #20
                                        Zamieszczone przez konradw9
                                        Czyli co? Można przypuszczać, że NOTLAUF może być powodem "anemicznej jazdy" - tak jak zaznaczył to >>Niedziwedz11<<
                                        Bardziej można przypuszczać, iż "anemiczna jazda" może być powodem Notlaufa

                                        No i ad tego "rozruszania sztangi" - na czym to dokładnie polega ? można to zrobić z zewnątrz po otwarciu maski?

                                        Komentarz

                                        • konradw9
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 68
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez rogoz
                                          Bardziej można przypuszczać, iż "anemiczna jazda" może być powodem Notlaufa

                                          no tak dzięki za sprostowanie... ...no i za odpowiedz
                                          konradw9

                                          Komentarz

                                          • djquest
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 40

                                            #22
                                            W dniu dzisiejszym wyskoczył mi błąd 1 Fault Found:
                                            17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                                            P1557 - 35-00 - -
                                            .
                                            Zrobiłem logi tak jak napisał bradley. Proszę o ponowna analizę logów Log (3 - 003,008,011,003,008,011)

                                            Komentarz

                                            • bradley
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1465

                                              #23
                                              To poruszaj znowu sztanga bo zaluzje stoja.
                                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                              Komentarz

                                              • Arek
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 3143

                                                #24
                                                No dobra panowie,ja juz wymiękam
                                                przeszukałem cale forum i wciąż nieogarniam tego błedu 17965
                                                kierownice i sztanga -zrobione
                                                n75-wymieniony
                                                przewody są całe
                                                Co dalej :idea: :?: macie jakieś pomysły?? a moze przepływka?? moze ona miec coś wspólnego z tym błędem??
                                                i jest taki dzwięk jak kolega opisuje w temacie:
                                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                                Komentarz

                                                • loru
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4286
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Arek
                                                  przeszukałem cale forum i wciąż nieogarniam tego błedu 17965
                                                  może pomorze
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...